Shell Download indosec shell c99 shell r57 shell wso shell php obfuscator php shell hack, wso shell, indo shell, bypass shell, 403 forbidden shell ankara escort çankaya escort çankaya escort escort ankara çankaya escort escort bayan çankaya istanbul rus escort eryaman escort escort bayan ankara ankara escort kızılay escort istanbul escort ankara escort ankara grup escort ankara olgun escort çankaya escort çayyolu escort cebeci escort dikmen escort eryaman escort etlik escort gaziosmanpaşa escort keçiören escort kızılay escort sincan escort turan güneş escort ankara escort ankara rus escort ankara escort çankaya escort çayyolu escort dikmen escort eryaman escort gaziosmanpaşa escort incek escort ankara olgun escort kızılay escort keçiören escort cebeci escort ankara rus escort escort çankaya ankara escort bayan istanbul rus Escort atasehir Escort beylikduzu Escort Ankara Escort Ankara genç Escort Ankara masöz Ankara rus Escort Ankara ucuz Escort Ankara vip Escort çankaya Escort keçiören Escort kızılay Escort sınırsız Escort sıhhiye Escort eryaman Escort dikmen Escort malatya Escort kuşadası Escort gaziantep Escort izmir Escort antalya Escort Gaziantep Escort
Gluteus Medius - All Out
Menu Close

Gluteus Medius

De gluteus medius is de middelste van de drie bilspieren en je kan hem voelen aan de zijkant van je heup. De gluteus maximus of de grote bilspier voel je aan de achterkant van je heup. Een goede visuele weergave van de spier vind je hier.

De gluteus maximus levert de grootste kracht bij verschillende bewegingen. Toch is het de gluteus medius die in verband kan gebracht worden met een hele reeks loopblessures zoals lopersknie, ontsteking van de patellapees, irritatie van de achillespees, … 

De functie van de gluteus medius is het zijwaarts bewegen van het been en het stabiliseren van het been. 
Wanneer je loopt en je knie valt naar binnen of als je heup gaat hangen bij elke stap, is je gluteus medius waarschijnlijk te zwak en verhoog je de kans op blessures.
 
Door het versterken van je gluteus medius ga je dus stabieler lopen en verlaag je de kans op blessures. Je inspanning wordt ook efficiënter zodat je in de latere fases van wedstrijden sterker presteert.
 
Enkel de gluteus medius trainen is natuurlijk niet voldoende. Door de vele uren duurtraining van triatleten is het lichaam vaak niet helemaal in balans. Het is dus belangrijk om ook aandacht te schenken aan andere stabilisatoren zoals de gluteus maximus en de hamstrings.
 
Volgende filmpjes tonen 3 oefeningen om de gluteus medius te activeren. Je doet ze het best net voor je run!
DEEL DIT ARTIKEL
All Out triathlon coaching

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Mail ons jouw verhaal en we bespreken tijdens een intakegesprek hoe we jouw ultieme droom kunnen bereiken.

gebze escort